Kjøpsvilkår

Generelt
Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.
www.madebyme.no er en nettbutikk eid av Made By Me AS (org. nr.: 921237782 MVA)
Made By Me AS er selger av produktene i denne nettbutikken.

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som resultat av prisendringer fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om feil i prisene som skyldes feil på nettsiden, samt alle andre tekniske feil.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Frakt og levering
Madebyme.no samarbeider med Posten Bring for levering av sendinger.
Ved eventuelle reklamasjoner ta kontakt på post@madebyme.no
Alle bestillinger sendes innen 1-5 virkedager (mandag-fredag).
Vi sender kun bestillinger internt i Norge - dvs. ikke til Svalbard/Jan Mayen.

Fast frakt kr 95,- og gratis frakt på kjøp over kr. 1.300,-

Betalinger
Du betaler med Visa, Mastercard eller Vipps. Man har de samme garantier og den samme trygghet som ellers når man handler med sine kort eller betaler med Vipps. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger.

Gavekort
Gavekort som utstedes av Made By Me AS er gyldig i et år og kan brukes som betalingsmiddel i nettbutikken. Du kan bruke gavekort som delbetaling dersom summen på gavekortet ikke dekker hele kjøpet ditt. Det resterende kan betales med alternativ betalingsmetode. Om verdien på gavekortet overstiger kjøpesummen vil resterende verdi ligge lagret i gavekortet og brukes ved et senere tidspunkt. Det er også mulig å betale med flere gavekort på samme ordre.

Angrerett og retur
Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du fyller ut angrerettsskjema og sørger for at produktet er godt beskyttet. For at retur skal godkjennes må produktet være i salgbar stand, dvs; ubrukt, med komplett emballasje. Ved retur av varer er det kunden som betaler returporto. jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.
Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene etter at vi har mottatt og behandlet returen. Kjøper må betale fraktkostnader for retur. Kanselleres ordren før vi har utsendt varene fører vi pengene tilbake til din konto.

Last ned angrerettsskjema her.

Uavhentede / returnerte pakker
Hvis pakken ikke blir hentet innen tidsfristen vil du bli belastet med minimum kr. 195,- for å dekke våre håndtering- og returkostnader. Dette beløpet vil være høyere, dersom de faktiske kostnadene med frakt og retur er høyere. Det samme gjelder, dersom mottakers adresse er feil eller ikke registrert hos posten.no.

Kansellering
Ved kansellering av ordre under kjøpsprosessen blir du ikke belastet. Kansellering/avbestilling av ordre etter at ordren er gjennomført gjøres via e-post: post@madebyme.no
Om en ordre blir avbestilt etter at ordren er utsendt gjelder vanlige angrerett og retur regler som beskrevet ovenfor.

Feil eller manglende leveranser
Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Send oss e-post på post@madebyme.no og skriv på bestillingsnummeret og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnader for deg. Det er viktig at den feilleverte varen ikke åpnes og kan returneres i salgbar stand. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen. Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Du må dokumentere skaden med bilder. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.

Reklamasjon
Du må alltid kontakte oss for å få en godkjenning før du returnerer en defekt vare. Dette gjør du ved å sende en melding til post@madebyme.no. Vær vennlig å oppgi ditt navn, din adresse, din e-postadresse, ditt bestillingsnummer og en beskrivelse av feilen. Legg også gjerne ved bilde eller video som tydelig viser defekten.
Det er viktig at du sender en melding til oss umiddelbart etter at feilen har blitt oppdaget.
I de tilfeller der vi ikke klarer å rette opp problemet eller sende deg et tilsvarende produkt, tilbakebetaler vi deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldende lovverk for forbrukerbeskyttelse. Vi sørger for fraktkostnader ved retur av godkjente reklamasjoner. For ikke godkjente reklamasjoner, i tilfeller det viser seg at produktet ikke er defekt eller at produktet har blitt ødelagt pga. feilbruk vil du bli belastet med minimum kr. 195,- for å dekke våre håndtering- og returkostnader. Dette beløpet vil være høyere, dersom de faktiske kostnadene med frakt og retur er høyere.
Vi forbeholder oss retten til å nekte en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke er defekt i samsvar med gjeldende lovverk for forbrukerbeskyttelse. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.

Personsikkerhet
Madebyme.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss.

Ekstraordinære forhold
Madebyme.no er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Madebyme.no godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Madebyme.no sin kontroll, og som Madebyme.no ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Madebyme.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Madebyme.no sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

--------------------------------------------------
RETUR AV VARER

Hvis du skal reklamere på en vare så sender du varene forsvarlig pakket til adressen under. Ved bruk av angreretten så må varen være i salgbar stand - dvs ikke være brukt eller åpnet. 

Skriv på en lapp ditt navn, ordrenummer og hvorfor du returnerer varene og legg dette i pakken du returnerer.

Send oss også en bekreftelse på e-post: post@madebyme.no når returen er sendt inn med informasjon om hvilke produkter som ble sendt i retur, slik at vi kan følge opp dette og refundere deg når returen er blitt godkjent av lageret.

Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Ved godkjent retur vil beløpet bli refundert tilbake på det betalingsmiddelet som ble benyttet ved kjøp. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis pakken ikke blir hentet innen tidsfristen kan du bli belastet for returfrakt og håndtering kr 195,-

Returadresse:
Made By Me AS
Stongafjellsvegen 74
5301 Kleppestø